17.03.2012
FABRIC PAINTING

After thursday 15, the day of my graduation speech, everything looks so light to me. I feel serene, quite, creative, positive, I want to do thousand, million things. 
So yesterday I've started a new DIY I had in my mind but couldn't realize before. One and half meter of ivory cotton fabric, two or three paintbrushes, some texture painting pots. With a couple of wonderful movies as a soundtrack, I've enjoyed my time painting zig-zag waves and sewing the painted fabric to create a skirt. Of course the result is not perfect, but I like it a lot!
I can't wait to wear it with a white t-shirt and a maxi necklace, magenta sandals and the lightness of spring. 
Tonight I'm going to the cinema to enjoy the last Ozpetek's movie, tomorrow I think I'm gonna carry on with the novel I've started to write some time ago and which was silently lying under my graduation thesis. 
I wish you a great saturday night and I wanna say thank you again for the beautiful congratulation messages I've received for my graduation. 


Dopo giovedì 15, giorno della discussione della mia tesi di laurea, tutto mi sembra così leggero. Mi sento serena, tranquilla, creativa, positiva, ho voglia di fare mille e milioni di cose. Ieri mi sono messa all'opera con un DIY che avevo in mente da giorni, ma al quale non avevo avuto modo di dedicarmi. Un metro e mezzo di cotone color avorio, due o tre pennelli, vasetti di colore per tessuti. Con un paio di splendidi film come sottofondo, mi sono divertita a dipingere una fantasia di onde zig-zag e a cucire il tessuto dipinto per farne una gonna. Il risultato non è certo perfetto, ma a me piace. Da indossare con una t-shirt bianca e una maxi collana, sandali magenta e la leggerezza della primavera. 
Stasera mi godrò il nuovo film di Ozpetek al cinema, domani credo sgranchirò le dita e la mente per rimettermi a scrivere il romanzo a cui sto lavorando da un po' e che giaceva silenzioso e abbandonato sotto la tesi di laurea. 
Vi auguro un sabato sera bellissimo e vi ringrazio ancora per i bellissimi messaggi di congratulazioni che ho ricevuto per la mia laurea. 





1 comment:

ElectroMode said...

Deliziosa, dà proprio un senso di leggerezza!!!