13.01.2012
OH, BALMAIN

This is exactly the kind of image which provokes me a series of reactions like: "Woaw", "That's wonderful", "Gorgeous", "This is what I call a picture", "What a perfection", and, obviously, "Oh, Balmain".
"Oh, Balmain" is one of those recurring expressions in my fashion&co. vocabulary.
Each time I see something Balmain's, I feel a pang and an irrepressible need to spend all my money, clean out all my walk-in closet and go around dressed only with an over-decorated blazer.
Luckily, I'm more or less able to use reason and calm down my instinct, but Balmain remains one of my everyday dreams, it's a obsession I can't get out of.
Besides, if you add to Balmain, a stunning Abbey Lee, a Tabitha Simmons' styling and Norman Jean Roy's shoots, I couldn't not to say "Oh!".
Really.
Woaw. 
PS: Of course, all that ode to Balmain is because of the blouse Abbey Lee wears in the picture. 


Questa è esattamente quel genere di immagine che dopo circa tre secondi di osservazione mi provoca una valanga di reazioni del tipo: "Woaw" , "Che meraviglia!", "Stupenda", "Questa è una foto", "Che perfezione" e, naturalmente, "Oh, Balmain".
"Oh, Balmain" è un'espressione abbastanza ricorrente nel mio vocabolario di pensieri su moda e affini. 
Ogni volta che qualcosa di Balmain incrocia il mio sguardo, sento una stretta al cuore e un incontenibile desiderio di dare fondo a tutte le mie finanze, sgomberare totalmente il guardaroba e andare in giro solo con un unico blazer iper decorato. 
Per fortuna sono anche più o meno capace di fare prevalere la ragione sull'istinto, ma Balmain, resta uno dei miei sogni ricorrenti, una di quelle fissazioni ben difficili da sradicare.
Se poi insieme a Balmain mettiamo una Abbey Lee in stato di grazia, uno styling di Tabitha Simmons e gli scatti di Norman Jean Roy, beh, il tutto non può che terminare con un grande "Oh!".
Davvero.
Woaw.
PS: Ovviamente, tutta quest'ode a Balmain è dovuta alla blusa che Abbey Lee indossa nella foto.


Picture via Gypsy Rose

6 comments:

alicevr said...

stupenda. Da togliere il fiato.

vintage process said...

Great picture!! I love it!!

Analisa said...

Hahahaha I love your little commentary, perfect!

Annabel said...

abbey is my muse! i love her sooo much :) nice blog!

pepperandchips.blogspot.com

Lidiya said...

Abbey looks gorgeous, the clothes look gorgeous, so perfect <3
http://cupcakesandtreacle.blogspot.com/

Dado said...

La prima foto è stupenda. L'adoro!