New fashion designers/Collections| Licia Florio



Licia Florio_Simplicity reborn
Licia Florio is part of the new generation of Milan young fashion designers.
Born in 1985 in Piedmont, she moved to Milan to study at Istituto Marangoni and she currently lives in the italian capital of fashion design.
She created the brand Licia Florio with the purpose to produce elegant, sober, but innovative collections, the perfect combination of lively talent, deep studies and a real Made in Italy.
She claimed fashion insiders’ attention due to her ability to create items that transmit a sense of balance, mastery and freshness.
The AW 2011/2012 collection is an interesting mix of asymmetric cuts and overlaps of fabrics that as final result lead to creations with a bon-ton aftertaste and a minimalist taste.
The predilection for soft shades is spaced out with wise touches of black wich dim the little doll effect and give an halo of urban dynamism.
Licia Florio’s creations join together the typical italian good craftmanship with a nordic boho-chic taste.
A brand to keep tabs on.
//
Licia Florio è una delle nuove leve del fashion design made in Milan.
Nata in Piemonte nel 1985, si è trasferita a Milano per studiare all’Istituto Marangoni dove tuttora vive e lavora come designer.
Ha dato vita al brand Licia Florio con la ferma volontà di produrre collezioni di un’eleganza discreta, ma innovativa, risultato della perfetta combinazione di vivace talento, studio approfondito e di un vero Made in Italy.
Si è imposta all’attenzione degli addetti ai lavori grazie alla capacità di creare capi che trasmettono un senso di equilibrio, sapienza e freschezza.
La collezione AW 2011/2012 è un interessante mix di tagli asimmetrici e sovrapposizioni di tessuti, che come risultato finale sfociano in abitini con un retrogusto bon-ton ed un sapore minimalista.
La predilezione per tinte tenui è intervallata da sapienti tocchi di nero che smorzano l’effetto bambolina, per donare un’aura di dinamismo metropolitano.
Le creazioni di Licia Florio uniscono l’alta capacità sartoriale tipicamente italiana ad un gusto boho-chic nordico.
Da tenere d’occhio.



No comments: