Reflections about fashion and art, waiting for NYC!





In questi giorni mi sto soffermando moltissimo a riflettere sulla questione della relazione tra arte e moda, questione a me molto cara.
La mia concezione di moda si è creata negli anni tramite confronti, spunti, scoperte e incontri, ed è tuttora ancora in fase di affermazione.
Cerco ogni giorno di trovare idee, pensieri, conferme e ogni giorno faccio una nuova scoperta.
Come tutti noi appassionati di moda ben sappiamo, spesso è molto difficile far capire alle persone che dietro questa parola ci sono molti più significati di quelli apparenti e che non si tratta di stupida vanità e shopping compulsivo.
Ovviamente come in ogni ambiente (soprattutto artistico) ci sono i rami "malati", quelli che non contribuiscono a far passare la giusta idea.
Ma la moda, è vita.
La moda è l'insieme di tutte le arti, la moda è un vortice colorato e inesauribile di pensieri, profumi, idee, colori, forme, luci.
Quello che più amo è la possibilità che la moda mi da ogni giorno di dimostrare e mostrare la mia personalissima concezione di bellezza.
Quello che più amo dell'avere un blog invece, è la possibilità di confrontarmi, ispirarmi e ispirare, la possibilità di conoscere pensieri e stili diversi dal mio, la possibilità di avere contatti con persone che come me amano la moda nel modo migliore possibile.
Ogni giorno cresce in me la voglia di sperimentare, ideare e conoscere qualcosa di più, qualcosa di nuovo.
E' l'energia della moda, il suo non fermarsi mai, e noi ogni giorno seguiamo la sua energia.
Tra esattamente nove giorni partirò per New York, il centro propulsivo delle nuove idee, e potete immaginare quanto sia eccitata all'idea di tutto quello che troverò in quella magnifica e pazzescamente energica città!
Studierò in una summer school di arte e design e avrò la possibilità tramite questa scuola di conoscere direttamente artisti e designers newyorkesi i quali saranno per me una grandissima fonte diretta di ispirazione!
Cercherò di cogliere tutto il possibile dalle strade, dalle persone, dalle immagini della Big Apple, per arricchirmi di novità.
Amo, amo, amo cercare nuove idee, amo girare nel vortice della moda, amo!
Ovviamente terrò aggiornato il mio blog, e vi racconterò cosa mi regalerà la City!

//

In these days i'm thinking a lot about relation between art and fashion, a matter that is very important for me.
I created my conception about fashion trough comparisons, ideas, discoveries and meetings, and i continue to create it still now.
Everyday i try to find new ideas, new thoughts, new confirms and everyday i discover something new.
Like everyone of us, fashion lovers, it's very hard to explain to people that behind the word fashion there are so much more meanings that the apparent and that it's not about stupid vanity and compulsive shopping.
Obviously like everywhere (above all in artistic circle) there are "sick" arms, the ones that don't help to pass on the right idea about fashion.
But fashion is life.
Fashion is the whole of all of the arts, fashion is a colored and inexhaustible whirl of thoughts, scents, ideas, colors, shapes and lights.
What i love more about fashion is the possibility that it gives to me everyday to show my personal idea of beauty.
Instead what i love more about having a blog is the possibility to confront me, take inspiration and inspire, the possibility to know thoughts and styles wich are different from mines, the possibility to have contacts with people who like fashion as i do, in the best possible way.
Everyday i want to experimentate, to conceive, to know something more, something new.
Its' fashion energy, it's because fashion never stops, and we follow everyday fashion energy.
In nine days i'll take off for New York City, the propellant center of new ideas, and you could imagine how excited i am thinking about everything i'll find in that amazing and incredible city!
I'll study in a summer school of art and design and i'll have the possibility throught my school to meet newyorker artists and designers who will be a great source of inspiration!
I'll try to seize all that i can from the streets, from people, from images of the Big Apple, to enrich me of news.
I love, i love, i love to look for new ideas, i love to be in fashion whirl, i love!
Obviously i'll update my blog and i'll tell you what the City will give me!




S.

1 comment:

Samm said...

I saw your blog and I wanted to invite you to follow my blog.
Check out my blog @ www.afterstylecomesfashion.blogspot.com


With love, Samm